Starta returärende
Fyll i formuläret, så kan vi hjälpa dig snabbt och effektivt. Var noga med att beskriva ärendet så detaljerat som möjligt.
När du har fyllt i formuläret kan du förvänta dig att höra från oss inom 1-2 arbetsdagar.
Orsaker till retur
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt. Om du returnerar varan oanvänd och i fint skick med emballaget, får du 100% av beloppet tillbaka. Om varan har använts kommer du att få ett reducerat belopp i retur.
Reparation
Om du haft en olycka kan vi reparera produkten åt dig. En enkel reparation kostar vanligtvis 250 SEK + reservdelar. Vi hör av oss med ett erbjudande om det kostar mer.
Reklamation
Upptäcker du ett fel eller en brist på produkten täcks det av reklamationsrätten. Du har 2 års reklamationsrätt.
Frågor om returer
Finns det garanti på produkterna?
Det finns ingen garanti men 2 års reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker fel och brister på produkten. Den täcker inte skador som uppstått vid olyckor eller felaktig användning.
Vad täcker reklamationsrätten?
Reklamationsrätten gäller för fel och brister på en produkt. Den täcker inte skador som uppstår vid olyckor eller felaktig användning.
Exempel: Du får hem en helt ny fjärrstyrd bil som inte fungerar. Då byter vi ut den mot en ny åt dig.
Exempel: Du kör bilen och råkar köra in i en trottoarkant så att ett hjulupphäng går sönder. Det täcks inte av reklamationsrätten.
Hur tålig är produkten?
Har man otur kan allt gå sönder. Det kan hända vid första turen, efter 2 månader eller aldrig. Det är så oturen fungerar.
Tyvärr finns det ingen försäkring för radiostyrda bilar och drönare. Om det gjorde skulle den nog också vara för dyr.
Kan jag ångra ett köp?
Du har 14 dagars ångerrätt. Returnerar du varan oanvänd och i väsentligt säljbart skick får du 100% av beloppet tillbaka.
Om varan har använts får du ett reducerat belopp tillbaka (inköpspris minus värdeminskning).
Går det att laga min produkt?
Ja, och oftast kan det lösas både billigt och snabbt. Du kan köpa reservdelar här på sidan och i de flesta fall byta ut dem själv utan problem.
Eller så kan du skicka tillbaka produkten till oss – då fixar vi det åt dig.
Vem betalar frakten?
Vid giltigt reklamationsärende betalar vi frakten (upp till 49 DKK) båda vägarna.
Vid ångrat köp och reparation måste du själv stå för frakten.